Opdrachten na les 2
Heb je vragen over de lesdag dan kun je deze aan mij, Eleonore, mailen.
Schrijf een reflectie over jouw ervaringen tijdens lesdag 2.
Hoe kijk je in het algemeen terug op deze dag?
Hoe ging de visualisatie? Lukte het wel of niet? En hoe heb je het ervaren?
Welk dier heb jij uiteindelijk ‘gekozen’? En wat heeft het dier jouw te vertellen?
Hoe ging het coachen van de werkvorm? Hoe heb je dat ervaren?
Werk jouw eigen dier nog verder uit.
Maak bijvoorbeeld een collage.
Zoek nog meer eigenschappen op.
tip: Verzamel dieren-dingen om te gebruiken bij het coachen. Denk hierbij aan: speelgoeddieren, afbeeldingen van dieren, boeken over dieren, etc
Oefen de dierentuinwerkvorm met iemand uit jouw omgeving. Dit kunnen kleine of grote mensen zijn.
Pak de stapel groene kaartjes uit het COACHEE spel en bestudeer ze.
Kies er 3 uit en schrijf voor jezelf op wat je met elk kaartje extra zou kunnen doen aan opdrachten of oefeningen.
Je kunt inmiddels al eens iemand uit jouw directe omgeving polsen of hij of zij bereid is om met jou het COACHEE spel te gaan oefenen. Laat jouw coachee een doel vaststellen en ga samen op reis met het spel.
Haal kaartnummers 2, 4, 17, 18, 19 en 20 uit de stapel rode kaartjes van het COACHEE spel.
Leg de rest van de kaartjes op de kop en trek blind 3 vragen/ opdrachten. Deze ga je voor jezelf doen. En wees hierin creatief in denken en doen. Vertaal de vraag naar een voor jou passende opdracht.
Maak een levenslijn vanaf jouw geboorte tot en met nu.
Benoem daarin de punten die jij belangrijk vindt, waarvan je denkt dat ze invloed hebben gehad op hoe je nu bent.
Dit gaat om zowel positieve als negatieve ervaringen.
En weet. Jij bepaalt zelf wat je hierin deelt tijdens de volgende bijeenkomst.