Opdrachten na les 8
Ook deze keer nodigen we je uit om na te denken over de vraag: hoe ga ik de afgelopen lesdag ‘verwerken’?
- Mail een reflectieverslag van deze dag naar mij ([email protected])
Omschrijf wat je hebt onthouden van de drama driehoek en wat je hebt ervaren. Schrijf vanuit de ervaring, dat is anders dan vanuit het hoofd.
Kijk of je alle plekken kunt ‘pakken’ in hun functie en in relatie tot elkaar. - Pak de stapel paarse kaartjes uit het COACHEE spel en bestudeer ze. Leg ze op de kop en trek blind 3 vragen/ opdrachten. Deze ga je voor jezelf doen. En wees hierin creatief in denken en doen. Vertaal de vraag naar een voor jou passende opdracht.
- Onderneem een kindercoachtraject met ouder(s) en kind.
Dit traject bevat een intake/ ontmoetingsgesprek en ten minste 1 coachsessie met ouders en kind. Wanneer dit kind een puber is nodigen we je uit om te onderzoeken of je de coachsessie samen met de ouders of apart van elkaar wilt doen.
Omdat dit een oefensituatie is kun je lekker uitproberen wat bij jou past en hoe jij het zou willen.
Voorbereiding:
Visualiseer voor jezelf de sessie.
Voel eerst goed wat jouw intentie is voor deze sessie.
Kijk vervolgens naar de volgende vragen, vanuit deze intentie: Hoe wil jij zitten?
Hoe voel jij je?
Waar zitten jouw coachee’s?
Wat zet je klaar?
Hoe en waar zet je het klaar?
Wat doe je vooraf aan de sessie?
En hoe heet je ze welkom?
Probeer in gedachten jezelf voor te stellen hoe het zou kunnen zijn.
Schrijf na de visualisatie voor jezelf op waar je aan moet denken. (spullen, maar bijvoorbeeld ook ‘even rustig zitten’ of ‘thee zetten’, of ‘kaarsen aansteken’ of ‘denken aan mijn ademhaling’ etc.
Maak daarna een verslag. En verwerk in dit verslag vooral jouw intentie, jouw gevoelens, gedachten, ervaringen, projecties, angsten, vertrouwen, etc.
Mail dit verslag naar mij (Saskia)