Opdrachten na les 5
- Maak een kort v
erslag van lesdag 5 waarin je terug kijkt op jouw eigen ervaringen. Mail dit verslag.
- Onderzoek of jouw drie krachtwoorden nog steeds kloppen. En bedenk een stappenplan voor jezelf zodat je eraan kunt gaan wennen en het in je cellen komt (nieuw dna maken).
- Verwerk jouw drie krachtwoorden-zin ‘ik ben een ….’ op een creatieve manier (spiegel, schilderij, tekening, collage etc) en ervaar hoe dit voor je is.
- Ga op internet TED talks bekijken en beluisteren. Zoek op youtube filmpjes van Bruce Lipton op en ga het bekijken. Bekijk de documentaire ‘Japanse Levenslessen’ op de inlogpagina. Kortom voed jezelf (jouw cellen) met positieve beelden en informatie.
- Pak de stapel blauwe kaartjes uit het COACHEE spel en bestudeer ze. Leg ze op de kop en trek blind 3 vragen/ opdrachten. Deze ga je voor jezelf doen. En wees hierin creatief in denken en doen. Vertaal de vraag naar een voor jou passende opdracht.
- Pak de routeplanner kindercoachtraject er weer bij. Vul deze in. Ontdek waar je nu staat als kindercoach.
Extra opdrachten (ter inspiratie, dus niet verplicht)
- Bedenk een wandel-coach route met opdrachten onderweg (spreuken, inzichten, oefeningen). Neem bijvoorbeeld ook de COACHEE spel kaartjes ter inspiratie mee.
- Ga op zoek naar diverse werkvormen rond ‘gedachten’, ‘overtuigingen’ en/ of‘gedachtenkracht’. Wanneer je werkvormen hebt gevonden ga ze dan ook daadwerkelijk oefenen (uitproberen). Dit kun je bijvoorbeeld met een van je collega’s uit de opleiding doen of met een bekende. Laat jezelf ook eens met deze werkvorm coachen. Hiermee maak je belangrijke vlieguren.