Opdrachten na les 4
Maak een reflectieverslag over deze dag en wat jij hebt ervaren.
Verzamel je uitwerkingen van onderstaande opdrachten en mail ze in 1 mail naar eleonore@magievankindercoaching.nl
- Neem de tijd om alle indrukken en informatie van deze lesdag op een rijtje te zetten. Lees je aantekeningen nog eens door en lees de artikelen op de inlogpagina. Ontdek of je alles kunt begrijpen (vastpakken). Omschrijf vervolgens in jouw eigen woorden de drie systemische principes: Erbij horen, je plek innemen en de balans in nemen en geven. Wanneer er vragen of onduidelijkheden zijn zet je ze bij deze opdracht.
- Ga verder nog niks ‘doen’ met de informatie die je hebt ontvangen over de familiesystemen. Laat het eerst in jezelf bodem vinden en verinnerlijken. Observeer je omgeving, onderzoek je gezin van herkomst of je huidige gezin. Hou het nog bij jezelf en je directe omgeving. Het toepassen in de praktijk tijdens coachsessies, komt daarna pas.
- De rode kaartjes uit het COACHEE-spel gaan over ‘gezin en familie’. Bekijk en bestudeer deze kaartjes en maak aantekeningen die je kunt gebruiken als kindercoach. Dit hoef je niet te mailen naar je docent, het mag natuurlijk wel.
- Kies en lees één of meer van de onderstaande boeken. Dit hoeft niet voor de komende lesdag, maar wel voor het eind van de opleiding. Kies het boek met je hart.. dan voel je vanzelf welke titel voor jou het passendst is
Ik ben kind, dus ik voel waar mijn ouders zijn - Bibi Schreuder SPECIAAL GESCHREVEN VOOR KINDERCOACHES
De fontein – Els van Steijn OVER JE PLEK INNEMEN
Systemisch coachen – Bibi Schreuder en Jan Jacob Stam DE DRIE SYSTEMISCHE PRINCIPES NOGMAALS UITGELEGD
Kind en familielot – Ingrid Dykstra PRACHTIG NASLAGWERK OVER OPSTELLINGEN
Jij hoort bij ons – Marianne Franke-Gricksch AANRADER VOOR WIE IN HET ONDERWIJS WERKZAAM IS