• opleiding
    • leerjaar 1 - de Magie van het kind
    • leerjaar 2 - de Magie van ouder(s) en kind
    • masterjaar - de weg naar jouw meesterschap
    • Online kinder- en jeugdcoachopleiding
    • Training kindercoaching
    • Training systemisch coachen
    • Stageproject 'een coach voor ieder kind'
  • online workshops
    • COACHEE inspiratieworkshops - meerdere data
    • Online Workshop 'werkvorm dierentuin' - meerdere data
    • Online module kindercoaching - start op 10 oktober 2023
    • Online jaaropleiding kinder- jeugdcoach - start in januari 2024
  • opstellingen
  • coachmaterialen
    • boek: COACHEE voor kindercoaching
    • boek: Op avontuur met de kindercoach
    • COACHEE spel voor kindercoaching
    • Spel voor OUDERCOACHING
    • Dierenkaarten voor coaching
    • Podcast
    • BLOGS
    • tweedehands Magie materialen
  • contact & info
    • Contact
    • Over de Magie
    • Algemene informatie
    • het Team
    • Leslocaties
    • Onze leefregels
    • Veelgestelde vragen
  • Home
      >
    • Opdrachten lj lesdag 3 saskia

Opdrachten na les 3

Zet de onderstaande opdrachten in 1 document en mail dit naar je docent.

  • Schrijf een reflectie over jouw ervaringen tijdens lesdag 3. Kies voor dit verslag twee momenten om wat dieper op in te gaan. En omschrijf wat er bij jou gebeurde tijdens deze twee momenten op fysiek, mentaal en emotioneel niveau (wat deed je, wat voelde je en wat dacht je).
  • Ga verder met je mantra. Maak de collage af om jouw mantra in beeld te brengen. Geef het een opvallende plek zodat je het vaak ziet. Maak er een altaartje bij met objecten die passen bij jouw mantra en die je een goed gevoel geven. Speel het COACHEE spel voor jezelf rondom jouw Mantra. Doe hiervoor minimaal drie opdrachten.
  • Pak de stapel groene kaartjes uit het COACHEE spel en bestudeer ze. Kies er 3 uit en schrijf voor jezelf op wat je met elk kaartje extra zou kunnen doen aan opdrachten of oefeningen.

 

  • Oefen het COACHEE spel met een kind en een of beide ouders tegelijk. Volg hierbij je intuïtie en ontdek wat passend is bij de ouder(s) en het kind. Volg jouw ingeving in hoe je het spel gaat aanbieden. Ontdek hierbij ook je eigen patronen en gedachtes. Omschrijf naderhand wat je bent tegengekomen en hoe je hiermee bent omgegaan. 

 

  • Onderzoek met het kind en de ouder(s) een persoonlijk doel in de vorm van een mantra, zoals je hebt geleerd en ervaren tijdens lesdag 3. LET OP ook de ouder maakt een persoonlijk doel. Dus niet een doel voor het kind, maar voor de ouder zelf. Omschrijf het proces en wat je hebt ervaren. 

 

 

voorbereiding voor lesdag 4

Maak een stamboom van jezelf waarbij je drie generaties terug gaat, jij, jouw ouders, jouw grootouders en je overgrootouders. Wanneer er gegevens missen, probeer ze te achterhalen, maar lukt dat niet, dan is dat geen probleem. Maar wat je weet, neem dat mee in de stamboom. Je kunt tekenen, schilderen, knippen, plakken, knutselen, etc. Ga er op jouw eigen manier mee aan de slag. Probeer ook verhalen te achterhalen van jouw familie. Vooral de oudere generatie (ouders, ooms, tantes, etc) vindt het vaak heerlijk om over vroeger te kunnen vertellen. Neem de stamboom mee naar de volgende lesdag. (dit hoef je dus niet naar jouw docent te mailen)

Nadat je je stamboom klaar hebt neem je even de tijd om wat ervaringen, ontdekkingen, bevindingen, gevoelens, emoties, etc. op te schrijven. 

Mail de door jou opgeschreven ervaringen en ontdekkingen naar je docent.

Meer informatie

Wil je meer informatie over Magie van Kindercoaching?
Neem dan contact met ons op.
Wij informeren je graag vrijblijvend over de mogelijkheden.
Klik HIER voor de contactpagina

Links

  • Inlog cursisten
  • Algemene voorwaarden
  • Klachtenregeling
  • Brochure Opleidingen
  • Disclaimer
  • Privacy Policy

Contactgegevens

Kruizemuntstraat 627
7322LW Apeldoorn

[email protected]
06-82 65 21 10

Contact
Website door: Pienter
Waar bent u naar op zoek?
naar boven