Opdrac
hten na les 3
Heb je vragen over de lesdag dan kun je mij die altijd mailen.
- Schrijf een reflectie over jouw ervaringen tijdens lesdag 3.
Hoe kijk je in het algemeen terug op deze dag?
Hoe ging de visualisatie? Lukte het wel of niet? En hoe heb je het ervaren?
Welk dier heb jij uiteindelijk ‘gekozen’? En wat heeft het dier jouw te vertellen?
Hoe ging het coachen van de werkvorm? Hoe heb je dat ervaren?
- Werk jouw eigen dier nog verder uit. Maak bijvoorbeeld een collage.
Zoek nog meer eigenschappen op.
tip: Verzamel dieren-dingen om te gebruiken bij het coachen. Denk hierbij aan: speelgoeddieren, afbeeldingen van dieren, boeken over dieren, etc
- Oefen de dierentuinwerkvorm met iemand uit jouw omgeving. Dit kunnen kleine of grote mensen zijn.
- Pak de stapel groene kaartjes uit het COACHEE spel en bestudeer ze. Kies er 3 uit en schrijf voor jezelf op wat je met elk kaartje extra zou kunnen doen aan opdrachten of oefeningen.
Je kunt inmiddels als eens iemand uit jouw directe omgeving polsen of hij of zij bereid is om met jou het COACHEE spel te gaan oefenen. Laat jouw coachee een doel vaststellen en ga samen op reis met het spel.
Voorbere
iding voor de volgende lesdag
Maak een stamboom van jezelf waarbij je drie generaties terug gaat, jij, jouw ouders, jouw grootouders en je overgrootouders.
Wanneer er gegevens missen, probeer ze teachterhalen, maar lukt dat niet, dan is dat geen probleem. Maar wat je weet, neem dat mee in de stamboom.
Je kunt tekenen, schilderen, knippen, plakken, knutselen, etc.
Ga er op jouw eigen manier mee aan de slag.
Probeer ook verhalen te achterhalen van jouw familie. Vooral de oudere generatie (ouders, ooms, tantes, etc) vindt het vaak heerlijk om over vroeger te kunnen vertellen. Neem de stamboom mee naar de volgende lesdag. (dit hoef je dus niet naar mij (Jeannette) te mailen)
Nadat je je stamboom klaar hebt neem je even de tijd om wat ervaringen, ontdekkingen, bevindingen, gevoelens, emoties, etc. op te schrijven.