• opleiding
    • leerjaar 1 - de Magie van het kind
    • leerjaar 2 - de Magie van ouder(s) en kind
    • Stageproject 'een coach voor ieder kind'
    • Specialisatiejaar
  • TRAININGEN
    • is een eigen praktijk iets voor mij? - 4 bijeenkomsten
    • systemisch coachen - basistraining
    • vervolgtraining systemisch coachen (Goirle)
    • NIEUW!!!! Creëer jouw magische training voor kinderen
  • opstellingen
  • online
    • COACHEE inspiratieworkshops - vanaf 13 september
    • Online Workshop 'werkvorm dierentuin' - 18 september
    • Online module kindercoaching - start op 10 oktober 2023
    • Podcasts
  • materialen
    • boek: COACHEE voor kindercoaching
    • boek: Op avontuur met de kindercoach
    • COACHEE spel voor kindercoaching
    • Spel voor OUDERCOACHING
    • Dierenkaarten voor coaching
    • Podcast
    • BLOGS
    • tweedehands Magie materialen
  • contact & info
    • Contact
    • Over de Magie
    • Algemene informatie
    • het Team
    • Leslocaties
    • Onze leefregels
    • Veelgestelde vragen
  • Home
      >
    • Opdrachten lj lesdag eleonore

Opdrachten na les 1

Heb je vragen over de lesdag dan kun je deze aan mij, Eleonore, mailen.

reflectieopdracht

  • Maak een verslag van de eerste lesdag. Doe dit op jouw eigen unieke manier.
    Neem daarin de onderstaande vragen mee: Wat heb je ervaren? Wat heb je gevoeld? Wat heb je geleerd? Wat zijn je inzichten?
    Dit verslag maak je in de week na de lesdag en stuur je voor het eind van deze week naar mij ([email protected])
     

inspiratieopdrachten
deze hoef je niet te mailen

  • Je hebt tijdens de les antwoord gegeven op de vraag: als ik in mijn kindertijd een kindercoach had gehad, waar zou deze kindercoach mij dan bij hebben kunnen coachen?  Beantwoord deze vraag opnieuw en ga 10 minuten lang schrijven wat jij nodig had gehad in die tijd. En als jij die kindercoach zou zijn geweest, wat jij had kunnen doen?

  • Wanneer je iemand in jouw omgeving hebt die met jou wil oefenen (mag een kind of een volwassene zijn), oefen dan de werkvorm ‘een veilige plek’. En ontdek samen wat veiligheid voor de ander betekent.
     

voorbereiding op lesdag 2

  • Maak een 'veilige - vragen - pot'. Een pot/ kisje / doosje / bakje met toegankelijke, veilige vragen voor een kind. Deze vragen zijn in te zetten bij een eerste kennismaking. Bij deze vragen mogen ook vragen zitten waarbij het kind kan gaan vertellen. (vertelvragen). Neem dit de volgende lesdag mee.

  • Lees het boek: op avontuur met de kindercoach (dit hoeft niet voor de volgende lesdag uit te zijn, maar het is wel fijn wanneer je alvast start met het lezen van dit boek).

 

 

Meer informatie

Wil je meer informatie over Magie van Kindercoaching?
Neem dan contact met ons op.
Wij informeren je graag vrijblijvend over de mogelijkheden.
Klik HIER voor de contactpagina

Links

  • Inlog cursisten
  • Algemene voorwaarden
  • Klachtenregeling
  • Brochure Opleidingen
  • Disclaimer
  • Privacy Policy

Contactgegevens

Kruizemuntstraat 627
7322LW Apeldoorn

[email protected]
06-82 65 21 10

Contact
Website door: Pienter
Waar bent u naar op zoek?
naar boven