• opleiding
    • leerjaar 1 - de Magie van het kind
    • leerjaar 2 - de Magie van ouder(s) en kind
    • Stageproject 'een coach voor ieder kind'
    • Specialisatiejaar
  • TRAININGEN
    • is een eigen praktijk iets voor mij? - 4 bijeenkomsten
    • systemisch coachen - basistraining
    • vervolgtraining systemisch coachen (Goirle)
    • NIEUW!!!! CreĆ«er jouw magische training voor kinderen
  • opstellingen
  • online
    • COACHEE inspiratieworkshops - vanaf 13 september
    • Online Workshop 'werkvorm dierentuin' - 18 september
    • Online module kindercoaching - start op 10 oktober 2023
    • Podcasts
  • materialen
    • boek: COACHEE voor kindercoaching
    • boek: Op avontuur met de kindercoach
    • COACHEE spel voor kindercoaching
    • Spel voor OUDERCOACHING
    • Dierenkaarten voor coaching
    • Podcast
    • BLOGS
    • tweedehands Magie materialen
  • contact & info
    • Contact
    • Over de Magie
    • Algemene informatie
    • het Team
    • Leslocaties
    • Onze leefregels
    • Veelgestelde vragen
  • Home
      >
    • Leerdoelen per leerjaar

Leerdoelen per leerjaar

Leerjaar 1 - basisjaar kindercoaching

De deelnemer:

  • Kan een intake (ontmoetings)gesprek voeren met ouder(s) en kind.
  • Kan op dusdanige wijze contact maken met ouder(s) en kind dat zij zich veilig voelen en open kunnen stellen.
  • Is bekend met enige werkvormen en kan deze toepassen tijdens een coachtraject.
  • Weet technieken toe te passen bij sociaal emotionele levenslessen.
  • Heeft basiskennis van ontwikkelingsfasen van het kind, projectiemechanisme, psychologische typologie, familiestructuren en -systemen, gespreksvoering, coaching van kind en ouders, positieve psychologie, kernkwaliteiten, talentontwikkeling en de meldcode kindermishandeling.
  • Is in staat adequaat te reageren op weerstanden.
  • Is in staat de coachee bewust te maken van de eigen kwaliteiten, talenten en valkuilen.
  • Evalueert het eigen functioneren tijdens de lessen in de opleiding en tijdens het werken als kindercoach.
  • Kan verwoorden naar ouder(s) waarom de gekozen werkvorm wordt ingezet.
  • Kan de werkwijze als kindercoach verwoorden naar ouder(s).

 

Leerjaar 2 - verdiepingsjaar kind- en opvoederscoaching

De deelnemer:

  • Kan zelfstandig trajecten begeleiden en kent hierbij de eigen verantwoordelijkheid.
  • Is op de hoogte van de beroepscode voor kindercoaches en houdt zich hieraan. 
  • Heeft ervaring opgedaan met het deelnemen aan een intervisiegroep en het werken met diverse intervisie-werkvormen.
  • Heeft basiskennis van ondernemerschap (netwerken, inzetten van social media, schrijven van artikelen en Mindset).
  • Weet waar de grens ligt tussen coaching en andere vormen van hulpverlening voor kind en ouders zoals kinderpsychologie of therapie.
  • Heeft een netwerk opgebouwd van deskundige collega zorgverleners en weet naar wie kind en ouders kunnen worden doorverwezen indien nodig.
  • Respecteert iedere ouder in zijn of haar plek ten opzichte van het kind.
  • Is in staat adequaat te reageren op het eventuele eigen oordeel richting gedrag of voorkomen van ouders
  • Heeft kennis van en ervaring in het coachen van ouders/ opvoeders en kent hierin de eigen kwaliteiten en valkuilen, mogelijkheden en beperkingen.
  • Is bekend met de beroepscode Kindercoaching en houdt zich hieraan.

 

Meer informatie

Wil je meer informatie over Magie van Kindercoaching?
Neem dan contact met ons op.
Wij informeren je graag vrijblijvend over de mogelijkheden.
Klik HIER voor de contactpagina

Links

  • Inlog cursisten
  • Algemene voorwaarden
  • Klachtenregeling
  • Brochure Opleidingen
  • Disclaimer
  • Privacy Policy

Contactgegevens

Kruizemuntstraat 627
7322LW Apeldoorn

[email protected]
06-82 65 21 10

Contact
Website door: Pienter
Waar bent u naar op zoek?
naar boven